به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، نرم افزار crm با تمرکز بر مستحکمتر کردن ارتباط نزدیک با مشتریان به همراه فرآیندهای وفادارسازی و پیگیریهای مستمر مشتریان، یکی از ارکان حیاتی یک سازمان در جهت اهمیت به مشتری است. اینکه واقعاً چه زمانی استفاده از نرم افزار crm با اهمیت میشود و یا اینکه در ارتباط با مشتریان و معاملات چه چیزی باعث افزایش فروش و درآمد است، موجب میشود با استراتژی و راهکارهای نرم افزار crm برای رشد کسب و کار و نشانههایی که به شما لزوم استفاده از نرم افزار مدیریت مشتریان را هشدار میدهد، بیشتر آشنا شوید.

هدف هر کسب و کاری، ایجاد، نگهداری و مراقبت از مشتری است: با توجه به اینکه یکی از ارکان حیاتی یک سازمان اهمیت به مشتری است، مدیران برای ایجاد و تثبیت ارتباط سودآور با مشتری مستلزم تمرکز و استفاده از راهکارهای تجاری برای کمک به مدیریت و ارزشگذاری خدمات به مشتریان خود است. با توجه به افزایش رقابت و نوسانات شدید تقاضا در بازار، یکی از مفاهیم مهم در کسب و کار، مدیریت ارتباط با مشتری crm است که در اکثر صنایعی که بازارشان به شدت رقابتی و با مصرف کننده در ارتباط است به صورت کاملاً عملیاتی با سی آر ام درگیر هستند. در نگاه تعاملی به نرمافزار مدیریت ارتباط با مشتری متوجه خواهیم شد، تمرکز بر عمیقتر و مستحکم کردن ارتباط نزدیک با مشتریان به همراه فرآیندهای وفادارسازی و پیگیریهای مستمر مشتریان در نرمافزار crm، رشد و فروش کسب و کارتان را بیشتر میکند.
با توجه به عملکرد اصولی نرمافزار مدیریت ارتباط با مشتری آرین سیستم فرآیند بهبود خدمات، رضایت مشتریان و کاهش هزینهها منجر به ارتباط با مشتری و ارتقاء عملکرد و اثر بخشی در سازمان با هدف افزایش ارزش مشتریان شده است.
ادبیات مدیریت و بازاریابی، چه تعریفی از مدیریت ارتباط با مشتری crm دارد؟
از اوایل دهه 90 که در شرکتهای فعال در زمینه تکنولوژی اطلاعات و حوزه مدیریت و بازاریابی سی آر ام یا Customer Relationship Management رایج شد تا به امروز، تعریف واحدی از نرم افزار crm یا همان نرمافزار مدیریت ارتباط با مشتری وجود ندارد. اما اگر قرار باشد به زبان ساده از نرمافزار مدیریت مشتریان تعریفی داشته باشیم میتوان گفت نرم افزار crm پل ارتباطی بین شرکت و مشتری است، که جهت برنامهریزی و زمانبندی کنترل فعالیتهای بعد از فروش با هدف ارتباط با مشتری و درک نیاز مشتری استفاده میشود. نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری به اتوماسیون بازاریابی، فروش و خدمات کمک میکند تا برای رضایت مشتریها سرویسهای اختصاصی طراحی شود.

نشانههایی که به شما لزوم استفاده از نرم افزار مدیریت مشتریان را هشدار میدهد!
درک ضرورت بازاریابی در نرم افزار crm برای هر کسب و کاری باعث میشود با گروهبندی مشتریان، مدیریت آنها به درستی انجام شود و با شناسایی و ارتباط از طریق کانالهای قویتر، تمرکز بیشتر و نتایج بهتر در ارتباط با مشتری و بازاریابی خواهید داشت. چرا که با امکانات نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری زمان پاسخگویی، تحویل محصول و رضایت مشتری را به خوبی تحلیل کرده و عکسالعمل مثبتی در مسیر کسب و کار دریافت میکنید.
با این توصیفات اما به راستی نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری در تمام کسب و کارها نتایج مثبتی در پیش خواهد داشت؟ یا اینکه واقعاً چه زمانی لزوم استفاده از نرمافزار crm با اهمیت میشود؟ پاسخ بسیار ساده است. اگر شما هم این روزها در کسب و کار خود متوجه این نشانهها شدهاید، وقت آن رسیده که در هر مکان و هر زمان دید واضحتری نسبت به مراحل کسب و کار و شناخت مشتریان بالقوه خود برای فروش با نرم افزار مدیریت مشتریان داشته باشید.
1. انجام کار به واسطه نمایندگان فروش انجام میشود که در صورت عدم حضور کارشناسان فروش، شما نیز مشتریان خود را از دست میدهید.
2. عدم بروزرسانی اطلاعات مشتریان که پیگیریهای فروش را با مشکل مواجه میکند.
3. توانایی و شناخت کافی از بازار و مذاکره با مشتری وجود ندارد.
4. پیشبینی و برنامهریزیهای شما محقق نمیشود و میزان شکایت نسبت به نبود وفاداری زیاد است.
5. دادههای خود را به دلیل نبود مکان مشخص ذخیرهسازی از دست میدهید.
6. به خاطر شفاف نبودن فعالیتها، تیم فروش به اهداف خود نمیرسد.
7. عدم کانال ارتباطی متمرکز با مشتریان
8. تخصص و توانایی تحلیل و پیشگویی میزان عرضه و تقاضای بازار وجود ندارد.
و دلایل بسیاری که ممکن است نسبت به نوع فعالیت، استفاده از نرمافزار crm را برای کسب و کار شما ضروری کند.
استراتژی و راهکارهای نرم افزار crm برای رشد کسب و کار شما
علاوه بر تصمیمگیری و مدیریت روابط با مشتریان، نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری راهبردی فلسفی است که سعی دارد در جهت انجام بهتر کارها، راهکارهای اصولی را خلق کند. حدود 41% فروش شرکتها باعث افزایش 27 درصدی تکرار خرید مشتریان و در نتیجه افزایش درآمد کسب و کارهایی شده که به طور متوسط 43% توانستهاند از قابلیتهای نرم افزار crm در جهت مدیریت ارتباط با مشتری خود استفاده کنند. با توجه به اینکه بدون یک برنامه کارآمد مدیریت ارتباط با مشتری، نتیجه مطلوب در مورد ارزش دادن به مشتریان در کسب و کار دریافت نمیشود، بنابراین در ادامه نکاتی را برای داشتن یک مدیریت ارتباط با مشتری مطلوب در کسب و کار شما به کمک نرم افزار crm موفق بیان میکنیم.
شناخت و طبقه بندی مشتریان بالقوه
کسب و کارهای موفق با استفاده از نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری و طبقهبندی مشتریان میتوانند درک خوبی از نیاز مشتریان داشته باشند و حتی به جای ارتباط با یک کارمند خاص، در جهت توسعه بیشتر کسب و کارتان با کارفرمایان ارتباط برقرار کنید و سرنخهای بیشتری از علایق مشتریان به خدمات و یا محصول خاص به دست آورید. روند استفاده از نرم افزار crm به کسب و کارتان کمک میکند تا متوجه شوید چگونه و در کجا و یا حتی از چه ترفندی حرکات مشتریان بالقوه خود را پیش بینی و بررسی کنید.

برای داده های مهم فروش، ذخیرهسازی ایمن داشته باشید
شما به عنوان یک سیستم قوی بازاریابی و فروش باید بدانید که به کمک عنصر مهم کسب و کارتان یعنی نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری، میتوانید تمام جریانات و عناصر ارتباطی را بررسی و تحلیل کنید. با نرمافزار crm شما به راحتی میتوانید با ثبت اطلاعات هر مشتری، فروش و... چشمانداز فروش و شرکاء تجاری خود را رصد کنید و به راحتی متوجه شوید کدام یک از محصولات بیشتر خریداری میشود؟ در ارتباط با مشتریان و معاملات چه چیزی باعث افزایش فروش و درآمد میشود؟ و...
آشکارسازی سرنخهای فروش
اگر میخواهید شاهد پیشرفت کسب و کار خود باشید، مطمئناً یک نرمافزار مدیریت ارتباط با مشتری خوب به شما اجازه میدهد به طور سازمان یافته چشمانداز و سابقه مشتریان خود را قبل از اینکه با آنان تماس بگیرید به خوبی بشناسید و با دسترسی و شفافسازی مسائل مربوط به فرآیند فروش با دیدی گستردهتر و عملکردی منعطف، شانس جذب مشتریان کسب و کار خود را افزایش دهید. آن موقع است که هر چقدر بهتر فرصتها را بسازید، شانس موفقیت شما نیز بیشتر میشود و در کمترین زمان خواهید دید که سرتان شلوغ شده است. چرا که با راهکارهای سیستم crm، کسب و کار شما جزوء بهترین ها شده است.
اندازه گیری و بهبود چرخه فروش
امکان فراموشی کارمندان فروش و متقاعد کردن اصول کسب و کار نسبت به چشماندازهای یک چرخه فروش استاندارد، نقش بسیار مهمی در لزوم استفاده از نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری برای اندازهگیری، اتوماتیکسازی و بهبود مسیر فروش است. اگر بخواهیم خطاها را به حداقل و فروش را افزایش دهید، استفاده از نرم افزار crm موجب تحلیل آمار اندازهگیری و در نتیجه بهبود چرخه فروش میشود.
ایجاد بستر مناسب و با ارزش مکالمات
اگر شما در توسعه کسب و کار خود جدی و مصمم هستید نیاز دارید بدون بازگشت به عقب و بررسی سرنخهای فروش، بیش از هر چیز مکالمات با ارزش با مشتریان خود داشته باشید. بسیاری از شرکتها بستر مناسبی را برای شبکه کامپیوتری خود آماده کردهاند و حتی از خدمات مجازی سازی شبکه استفاده کردهاند تا بستر مناسبی را برای افزایش بهبود پاسخگویی سرعت سرورهای شرکت برای فروش به موقع خود انجام دهند؛ شرکتهایی که خدمات پشتیبانی شبکه انجام میدهند گزینه مناسبی برای راهاندازی VOIP برای مدیریت تماسهای ورودی و خروجی شما باشند، به این منظور نرم افزار crm با ایجاد نگرشی بهتر از فعالیتهای بازاریابی و فروش، باعث مکالمات هدفمند و کارآمدتر در جهت اهداف و سیاستهای نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری میشود.
اوج مدیریت و رشد سریع کسب و کار شما با نرم افزار crm آرین سیستم
امروزه اغلب سازمان و شرکتها برای موفقیت و رشد اتوماسیون فروش خود با استفاده از نرمافزار مدیریت ارتباط با مشتری، امکان تکمیل همه دادههای تجارت برای فروش، مارکتینگ و... برای ارتباط با مشتریان را فراهم میسازند تا با آگاهی از نیاز مشتری و تحلیل مارکتینگ، برنامهریزی اصولی برای سبقت از رقبا تنظیم شود.
استفاده از نرم افزار crm آرین سیستم تحت وب، موجب دسترسی آسان به اطلاعات فروش و رسیدگی به فعالیتهای بازاریابی و فروش با حداقل نیاز به پرسنل در جهت نگهداری اطلاعات مربوط به مشتریان میشود.
آیا وقت آن نرسیده که در شرکت یا سازمان شما هم نرم افزار crm پیادهسازی شود؟ پس اگر فکر میکنید وقت آن رسیده است که با استقرار نرمافزار مدیریت ارتباط با مشتری آرین سیستم به پیگیریهای خود سرعت و نظم دهید و با افزایش مشتریان راضی خود درآمد بالاتری داشته باشید، میتوانید با کلیک بر روی بنر زیر یا تماس با شماره 43027-021 با کارشناسان حرفهای آرین سیستم برای درخواست خرید نرمافزار crm یا دموی نرم افزار crm آرین سیستم در ارتباط باشید.
